Home  |  Adres  |  Zoek

Geschiedenis

De Chinese School Fa Yin begon in 1979 met drie klasjes in het verenigingsgebouw van Fa Yin aan de Rechtboomssloot 5 in Amsterdam. Doordat het aantal leerlingen steeds meer toenam, moest er op den duur uitgeweken worden naar een ruimere huisvesting. In de topjaren had de school meer dan 550 leerlingen. De leerlingen komen niet alleen uit Amsterdam en omstreken, maar ook uit steden als Almere, Purmerend, Zaandam, Haarlem, Utrecht, en zelfs uit Den Helder. De school heeft zich in het verleden op diverse locaties in de buurt van Nieuwmarkt en Weesperplein gehuisvest. Nadat ze naar het hoofdgebouw van het Amstellyceum aan de Mauritskade verhuisd was, is ze daar eigenlijk voorgoed gebleven.

Aan het einde van het schooljaar 2011-2012 krijgt de school van de directie van het Amstellyceum te horen dat het 109-jarig oude schoolgebouw toe was aan een grote verbouwing en renovatie, dat minstens een jaar zal gaan duren. Hierdoor was de Chinese School genoodzaakt een nieuw onderkomen te zoeken. Na lang zoeken is het gelukt om de hele school te verhuizen naar het Hervormd Lyceum West. Het is een nieuw gebouw met de mogelijkheid om met gebruikmaking van multimedia les te geven.