Home  |  Adres  |  Zoek

Chinese School Fa Yin

De Chinese School “Fa Yin” werd in 1979 door de Chinese Vereniging “Fa Yin” opgericht onder het motto ´als mensen willen leren dan moet dat kunnen`. Iedereen die Chinees wil leren en meer van de Chinese cultuur wil weten, is welkom. De lessen worden al meer 40 jaar op zaterdag gegeven van 11:00-15:00 en gaan in de reguliere Nederlandse schoolvakanties gewoon door. De leerstof loopt net als bij het Nederlandse onderwijs vanaf de kleuterklas tot en met de middelbare school. De school is in 1979 begonnen als een Kantonese school, maar tegenwoordig hebben we naast de Kantonese klassen ook een complete school met klassen waarin geheel in het Mandarijn les wordt gegeven.

In de loop der jaren is de vraag naar Mandarijns taalonderwijs enorm gestegen. Hierdoor zijn heel veel Chinese scholen in Nederland gestopt met het geven van Kantonees, omdat het niet meer rendabel is. Op het moment zijn wij de enige Chinese school in Nederland die nog alle 8 groepen van het basisonderwijs compleet heeft. Ook geeft onze school Kantonees les aan volwassenen.