Home  |  Adres  |  Zoek

1065 JX Amsterdam
Routebeschrijving / Onze persberichten

Opleidingen

廣東話班 Kantonees-Chinees Basisonderwijs groep 1 t/m groep 8 (vanaf 4 jaar)
幼稚園低班至小學六年級(4歲以上)
Kantonees-Chinees voor kinderen vanaf 4 jaar.

Bij Kantonees-Chinees worden lesboeken gebruikt met traditionele karakters (繁體字) en worden ondersteund vanuit het Nederlands. Vanaf groep 6 krijgen de leerlingen naast Kantonees ook een vak Mandarijn-Chinees en een basis voor vereenvoudigde karakters. De lessen worden in het Kantonees gegeven, maar indien nodig zal de docent ook Nederlands gebruiken.

插班生: 幼高班至小學五年級
Instromers voor groep 2 t/m groep 7

Kinderen die elders Kantonees hebben gevolgd kunnen na een intake bij ons instromen.

廣東話成人班 /Kantonees-Chinees voor volwassenen (beginners)
廣東話成人初級班 - 廣東話(聽說讀寫)以及中國文化
Beginners cursus Kantonees (spreken, lezen en schrijven). De docent gebruikt het Kantonese transcriptie
systeem “Jyutping 粵拼” voor de uitspraak van het Kantonees. Naast taal wordt er ook
aandacht besteed aan Chinese cultuur. De lessen worden in het Nederlands gegeven en de nadruk ligt in
beginsel op het spreken, want Kantonees-Chinees is een spreektaal.

普通話班 Mandarijn-Chinees Basisonderwijs groep 1 t/m groep 8 (vanaf 4 jaar)
幼低班至小學五年級。(4歲以上)
Mandarijn-Chinees voor kinderen vanaf 4 jaar.

Bij Mandarijn-Chinees worden lesboeken gebruikt met vereenvoudigde karakters(简体字). We gebruiken hiervoor de leergang Zhongwen《中文》uitgegeven door de Jinan University (暨南大学出版). Deze leergang wordt ondersteund vanuit het Engels. De lessen worden geheel in het Mandarijn-Chinees gegeven. Voor kinderen die geen Mandarijnse achtergrond hebben, is het mogelijk om in groep 1 te kiezen voor de klas waarbij de docent naast Mandarijn-Chinees ook Nederlands spreekt.

插班生: 普高班至小學五年級
Instromers voor groep 2 t/m groep 7

Kinderen die elders Mandarijn-Chinees hebben gevolgd kunnen na een intake bij ons instromen.

普通話初中班 Mandarijn-Chinees Middelbaar onderwijs
普通話初中一年級
Mandarijn middelbare school 1e jaars

普通話初中二年級
Mandarijn middelbare school 2e jaars

普通話中學三年級
Mandarijn middelbare school 3e jaars

普通話成人班 Mandarijn-Chinees voor volwassenen
初級班 Beginners groep (gaat pas door bij voldoende aanmeldingen)

課外活動Naschoolse activiteiten (15:10 – 16:00)

詠春拳 WING CHUN voor kinderen vanaf 8 jaar (inschrijving start op 2 september 2023 op school)

書法 Chinese kalligrafie voor kinderen vanaf groep 6 (startdatum nog niet bekend – afhankelijk van het aantal inschrijvingen)

手工藝 Knutselmiddagen voor kinderen vanaf 4 jaar en ouder (elke maand is er 1 knutselmiddag-  start in
oktober)- Inschrijving is 1 week voor de knutselmiddag zelf in de centrale hal bij de hoofdingang.

En mogelijk komen er nog meer nieuwe cursussen.

Activiteiten voor ouders tijdens de lessen
詠春拳 WING CHUN voor vrouwen 13:45 – 14:45 (inschrijving start op 2 september 2023 op school)

書法 Chinese kalligrafie
voor volwassenen (startdatum nog niet bekend – afhankelijk van het aantal inschrijvingen)